Koronatiltak for RegnCon XXVIII

 

Regncon XXVIII vil avholdes ihht gjeldende regelverk for Koronasmitte, og følger FHI sine anbefalinger på tidspunktet for avvikling. Connet vil tilrettelegges for at deltakere i skal kunne holde 1m avstand under spill, da vi har romslige spill-lokaler som er egnet for dette. Vi har i samråd med hotellet også satt begrensninger på maksantall personer per rom osv, og dette vil bli tydelig markert ved inngangen til rommene. I tillegg kommer vi til å ha egne smittevern-vakter med oppsynsansvar gjennom hele arrangementet.

Smittevernsreglerfor festivalen vil bli gjennomgått ved oppstart, og repeteres i pauser mellom spillpuljene for å sørge for at alle forholder seg til disse. Ekstra håndspritstasjoner vil bli plassert på strategiske punkter i lokalene, slik at man aldri er langt unna muligheten til å få vasket hender eller å sprite seg. Det vil også bli gjort tilgjengelig et begrenset antall ansiktsmasker dersom det skulle være behov for dette – deltakerne anbefales også å ta med egne masker dersom smittevernsanbefalingenetil FHI anbefaler dette ved festivalens oppstart.

 

Ved avlysning

Dersom vi skulle oppleve en smitteoppblomstring i samfunnetlike før festivalen, og alt stenger ned igjen, vil Regncon naturligvis refundere alle billettinntekter. Vi vil dog be de som ønsker dette om å støtte foreningen med minimumsavgift på 50 NOK for å fortsatt stå som medlem og støtte foreningen gjennom tøffe tider. Dette er naturligvis valgfritt, og alle vil bli kontaktet dersom dette skulle inntreffe.

 

Hotellets egne tiltak

Hotellet følger sin «Stay Safe»-handlingsplan og skriver at «For deg som gjest betyr SAFE STAY at vi:

  • •Praktiserer god håndhygiene med hyppig håndvask og bruk av håndsprit.
  • •Rengjør regelmessig fellesområder og kontaktflater som ofte berøres.
  • •Holder minst 1 meter avstand til hverandre.
  • •Hotellansatte som har direkte kontakt med gjester bruker munnbind.•Informerer deg om smitteverntiltak muntlig og gjennom informasjonsplakater og merking.
  • •Holder oss hjemme om vi føler oss syke.
  • •Rommene vaskes grundig mellom hver gjest. Det brukes effektive kjemikalier som er snille mot mennesker og natur.
  • •Rengjøringspersonalet er ekstra nøye med å tørke av dørhåndtak, vaskekraner, fjernkontroller, fønere og øvrige håndtakog berøringsover flater som lysbrytere og annen elektronikk.
  • •Glass og håndklær byttes alltid med nye, uavhengig om de er brukt eller ikke.
  • •Renholdspersonalet bruker et sett med engangshansker og et sett med kluter per rom.
  • •Ved stor sannsynlighet for at engjest med covid-19 har oppholdt seg på hotellrommet, eller ved bekreftet smittetilfelle, gjennomføres smittevask av hotellrom og andre områder hvor gjesten oppgir å ha oppholdt seg. Alle tekstiler, sengetøy og puter vaskes.
  • •Vi har tilpasset den tradisjonelle buffetserveringen. Kaffe-, te-og juicemaskinene ses over med jevne mellomrom mens frokosten er åpen, og desinfiseres med sprit. Serveringsfat, skjeer og lignende byttes regelmessig ut av personalet.
  • •Det skal ikke være kødannelse inn til eller i restauranten/frokostsalen. Ved behov vil gulvene være merket med 1-meters markører.
  • •Håndsprit er tilgjengelig ved inngangen og på utvalgte plasser i lokalet.
  • •Utsatte områder og kontaktflater rengjøres 1-2 ganger per time under drift.
  • •Spesielt utsatte overflater som f.eks. betalingsterminaler og menyer blir tørket av mellom gjester.
  • •All bestilling og servering skjer ved bordet, med unntak av frokost.
  • •Bord og stoler plasseres slik at gjester kan holde 1 meters avstand .
  • •Serveringspersonell bruker engangshanskerved servering.
  • •Kontaktflater på bord og stoler rengjøres etter hver gjestegruppe.»

 

Før konferansen

Størrelsen på lokalet og regelen om 1 meter avstand mellom deltagere avgjør hvor mange deltagere konferansen kan ha. Mange av våre hoteller har muligheten til å ta i bruk flere rom og ha videooverføring. Bestiller må ha oversikt over møtedeltakere med navn og kontaktinfo og dele dette med hotellet. Dette gjøres for å sørge for at rådene om avstand kan etterfølges og som et verktøy for eventuell smittesporing i etterkant.

Som en del av rengjøringsrutinene før konferansen begynner, desinfiseres kontaktflater på bord, stoler og dørhåndtak.

 

Under konferansen

Håndsprit er tilgjengelig ved inngangen og inne i lokalet.Det vil være informasjonsplakater om smitteverntiltak med bl.a. oppfordring om å holde minst 1 meter avstand.Bord eller stoler vil stå fra hverandre med minst 1 meters avstand. Utsatte områder/overflater vil tørkes av regelmessig under konferansen. Vi er ekstra nøye med f.eks. teknisk utstyr, kaffemaskiner, dørhåndtak eller andre kontaktflater som er hyppig i bruk. All servering av mat i eller utenfor konferanselokalet følger myndighetenes gjeldende føringer om hygiene og om å holde avstand. Dette betyr at mat enten serveres på tallerken eller i porsjonspakninger.